Windows Mobile met NIET-microsoft producten.

In tegenstelling tot wat Microsoft oorspronkelijke beacht heeft, gebruik ik geen microsoft outlook.
Persoonlijk ben ik een veel grotere fan van Mozilla Thunderbird. Dit vooral omdat Thunderbird niet de neiging heeft om te crashen en u ram op te eten.

Daar ik overlaatst een pda-achtige gsm gekocht heb, HP 614C, wou ik deze dus eens beginnen synchronizeren met men computer.
Dit verloopt allemaal mooi via ActiveSync onder Vista. Maarjah, zoals we gewoon zijn van Microsoft synchroniseerd ActiveSync enkel met producten van Microsoft.
Outlook dus.

Men mails zitten in thunderbird en men taken/afspreken in Google Calendar. Dus das allemaal wel voos…

Nu heb ik het volgende al gevonden.
Google Calendar kan je laten synchroniseren met outlook door een door google zelf ontwikkeld tooltje. Google Calendar Sync.

Dus google calendar krijg ik al mooi naar men gsm…

Verder ben ik beginnen gebruik maken van Mozilla Sunbird. Dit om men kalender nog beter te kunnen ordenen. In sunbird staat men eigen kalender, die van een paar vrienden en die van men vriendin. Hoe ideaal is dat niet! Mijn kalender synchroniseert uiteraard ook terug met google calendar, en komt op die manier ook in outlook (en dus ook op men pda) terecht 🙂

Moeilijk kan ook!

Momenteel dus van Sunbird.

Naar Google Calendar

Naar Outlook

Naar pda

Nu men mails en contactpersonen nog in thunderbird krijgen…
Dat is me tot op heden nog steeds niet gelukt…
Ik ga dat nog proberen met een mooi tooltje (spijtig genoeg niet freeware…).

Men bevindingen post ik nog wel 🙂

1 reactie
  1. Jeroen zei:

    Interessante topic Mendel, die Thunderbird ga ik eens installere op mijn vader zijn PC, want Outlook begint daar nogal traag te lopen met 8000+ mails.

    Dat van die kalenders zou ik zelf nooit willen doen. Ik vind het veel te omslachtig.
    Ik zou dan enkel Google Calender en de calender op de PDA willen gebruiken, maar dat is waarschijnlijk niet mogelijk, omdat het via Outlook moet zoals je al zei.
    Maar ik vind het in ieder geval wel chique dat ge dat zo allemaal gesynced krijgt 😀

    Jeroen aka Fonzy

Geef een reactie

