Hercules Smart TV 2

Gisteren een tv-kaart gekregen van ne goeie maat van mij. Die dacht dat deze de geest gegeven had.

Zoals de meer intelligente lezer van deze blog misschien al door heeft gaat het dus over een Hercules Smart TV 2. Deze dateert uit het jaar 2002 ofzo…

hercules smart tv 2

hercules smart tv 2

Als je echt graag meer info wilt kan je altijd eens even kijken op google.

Nu men maatje dacht dus dat die kaart dood was…
De eerste moment dat ik ze hier in men pc plugde deed ze inderdaad ook niet veel… PC boote en ontdekte niet eens verse hardware…
Keertje eruit gehaald en er terug in gestoken werkt wel vaker…
Zo ook deze keer…

Drivers gezocht op de site van hercules zelf, kwamen eigenlijk vrij snel uit de bus. Nochtans staat op de homepage van hercules helemaal niets meer over de tv-kaarten… Die maken ze blijkbaar niet meer…
Maar toch drivers gevonden uit 2004. En wonderbaarlijk, ze werken gewoonweg onder Vista ๐Ÿ™‚

tvbeeld!!

tvbeeld!!

Nu nog software.. Spijtig genoeg heb ik geen handleiding, geen doos en dus ook geen installatie-cd… Dus ik kon beginnen zoeken naar software die mij beeld wou geven…

Na even rond te surven, software te bekijken op tweakers.net kwam ik ChrisTV tegen ๐Ÿ™‚
Deze software is jammer genoeg niet gratis, maar werkt in alle geval wel!

De software is ook niet de meest eenvoudige in gebruik… Al de bizarre menuutjes en ondenktbare hoeveelheid knoppen deden me geen goed. Maar het werkt dus…

Achteraf gezien haddek begot ni eens geluid ๐Ÿ˜ฎ
Het voze apparaat wilt geen geluid over pci naar mijn main audiokaart (Creative X-Fi XtremeMusic) sturen…
Dankzij de geweldige handleiding op de site van hercules zelf leerde ik dat het via een externe loopback connector moet…
Dus zo gezegd zo gedaan… Nu loopt er een achterlijke jack tussen men hercules en men creative-kaart…

Dus nu geniet ik van tv-beeld en geluid op men pc ๐Ÿ™‚

Geef een reactie

