WM – MMS die groter is als 100KB.

Dankzij een nieuwe promotie van Proximus, waarbij je 24/7 gratis smst en mmst, ging ik eens een mms sturen met met nieuwe gsm. Dit had ik nog nooit gedaan onder Windows Mobile, al wel met men k750i.

boek elektronica

boek elektronica

Dus ik neem een foto van men elektronica boek waar ik keihard in zat te leren en ik wil die foto doorsture naar men klein broertje.
Die zat op moment van schrijven op den trouw van mijn nicht, gefeliciteerd tinne & bart!!! (moest je dit ooit lezen).

Nu heeft die foto uiteraard een bepaalde grootte… Op schijf is deze 386 kilobyte… Ik importeer deze in men mms-editor, eentje van arcsoft die op men pda zat, en bij begint te reclameren!
Het stom ding wilt maar dingen aanvaarden tot 100kb… Daar zat ik dan… Gescheten…

Nu wist proximus mij te vertellen dat een mms in belgie een maximale grootte heeft van 300kb.
Dus we gaan weer op de finetuning tour šŸ™‚

Google wist me niet onmiddellijk iets te vertellen, maar na even zoeken kwam ik op een register-edit uit.
Dit was uiteraard nogal omslachtig, en ik had er al geen zin meer in.
Beetje verder zoeken, en hĆ©, ik vond een eenvoudig oplossing in de software van arcsoft zelf šŸ™‚

Door bij mms => menu => tools => options => mms => servers => default een instelling aan te passen.
Helemaal op het einde van arcsoft zijn menu-structuur vind je inderdaad een dropdownbox waarin je de “sending size limitation” kan kiezen…

mms instellingen arcsfot

mms instellingen arcsfot

Woohoo!!! 300kb mm’s alive and kicking šŸ™‚

Dus u bent gewaarschuwt als u een mms van me krijgt!! šŸ™‚ (ze zijn toch gratis)
Ze zal 300kb groot zijn šŸ™‚

Geef een reactie

