SDHC en een 614c…

SanDisk 8gb MicroSD

SanDisk 8gb MicroSD

Toen ik een TomTom kaart van over de 2gb zag bleek dat ik een klein probleempje had…
Ik heb namelijk maar een geheugenkaart van 2gb!

Dat ging dus niet passen…
Naar de winkel dan maar! 🙂

Naar PDAshop in Antwerpen (geweldige winkel), op zoek naar kaartje met meer geheugencapaciteit…

Ik had op hun site al eens rondgekeken (url) en daar stond mooi een 8gb van SanDisk tussen voor 33€, dus daar ter plekke in de winkel vraag ik ook terug naar dat kaartje… Wat me wel mooi leek 🙂
Die verkoper haalde dat ook direct van de site onder mijn 614c en zag dat dat compatible was.
Zodoende ik koop dat…

Paar uur later steek ik dat in men gsm, werkt niet… En vriend zijn pda nam het kaartje echter zonder probleem aan.. Bizar… Terug naar de winkel!

Kerel van de servicedesk van pdashop raade me aan om eens een “harde reset” te doen… Wat zoveel is als een format…

Thuisgekomen, zo gezegd zo gedaan… Harde reset…
Allez eraf, terug naar fabrieksinstellingen…
Werkt nog steeds niet… Merde 😥
Terug naar Windows Mobile 6.0 gegaan…
Werkt nog steeds niet… Merde 😥
Laatste updates van HP-site gehaald…
Werkt nog steeds niet… Merde 😥

Ik wist dat er vanaf 4gb het toestel iets moet ondersteunen genaamd SDHC, maar ik dacht nu wel dat mijn vrij recente gsm dat beest toch wel zou moeten ondersteunen… Beetje rondgesurft, bleek dat toch veel mensen problemen hadden om 4gb+ kaartjes in hp’s aan de praat te krijgen… Erg varieerend zelfs… Sommige werken wel, sommige werke niet, anderen werken soms (wtf?)…

Allezjah, terug naar pdashop ermee…
Daar heb ik nog een uur gezeten, waardor ik dus les gemist heb… (sorry maggy, nooit gedacht dat ze een uur nodig gingen hebben om da kaartje te analyseren…)

Uiteindelijk hebben ze toch geprobeerd om het kaartje in men gsm aan de praat te krijgen (op dezelfde manier als ik reeds geprobeerd had, tevergeefs) en het kaartje zelf onderzocht (maar is dus gewoon werkende)…
En ze hebben het dan maar terug gekocht van mij, en mij men geld terug gegeven…

Wat op zich best sympathiek was 🙂

2 reacties
  1. seg, werkt uwe camera nu nog ? Had namelijk ergens gelezen dat na een harde reset de camera software gewoon verdwijnt op een 614c

  2. mendel129 zei:

    Auch… Da zou wel erg pijnlijk zijn…

    Nu heb ik al wel terug foto’s genomen… Dus veel last heb ik daar ni van ondervonden 😉

Geef een reactie

