Hamachi – TS

Ik heb me deze verlofweek in leuven gezet, op het kot van men vriendinnetje ๐Ÿ™‚
Men pc thuis laten draaien, 1 of andere anime serie aant downloade voor ne maat (whop, 18gig ๐Ÿ™‚ )
Dus ook men terminal server en men fileserver…

Nu was ik aan het denken, ipv een ftp-server op te zetten kan ik evengoed een vpn-server laten draaien… Dan kan ik ineens aan al men lan-data van thuis (de 2 andere pc’s…). En dan moet ik bovendien niet zoveel portforwards voorzien in men router (die heeft er maar maximum 20, den dommerik…)

Dus ik installeer het geweldige progsel hamachi op men desktop via TS (aangezien ik in leuven zit )

Is die toch wel plots onbereikbaar zeker ๐Ÿ˜ฎ

Dieen stommen TS pakt plots enkel inkomende verbindingen van dieen stommen hamachi netwerkinterface…
Hoe moet ik da dan ooit deftig geconfigureerd krijgen, kiek!!

Gelukkig draait er nog een TS op andere pc, en heb ik op mijn desktop een telnet server draaien (die jammer genoeg niet vanop het internet bereikbaar is…)
Via die andere desktop verbonden met men telnet server, en dan op zoek naar een passend cmd-commando die die hamachi-nic uitschakeld…

Na een kwartiertje (is precies niet zo evident in windows…) googlen kwam volgend commando uit de bus

netsh interface set interface <interface name> DISABLED

Isnize, werkt perfect, terminal server terug bereikbaar…

What’s next… Toch probere hamachi geconfigureerd te krijgen :p

1 reactie
  1. hehe ๐Ÿ™‚ . Gewoon vnc-server’tje installeren … pak makkelijker ^^

Geef een reactie

