TellBack

Eens een update van wat we momenteel op school aan het doen zijn…

Project 5

Het is dus zo dat we in groepen iets random moeten maken met den xup.
Random is een groot woord, we krijgen uiteraard wel beperkingen…
Zo moeten wij iets doen met spraakherkenning.
Dusjah, hier een voorstelling van ons project…

Het noemt dus TellBack, een prehistorisch systeem waar je tegen kan praten en dat je een uitkomst teruggeeft… Een soort rekentoestel dus πŸ™‚
Jij zegt “vijf plus vier”, onzen telbak herkent dat en antwoord met “negen” en toont het visueel op het scherm en op een 7-segment display πŸ™‚

Ik sta in voor dat laatste… De visuele kant πŸ™‚

Momenteel zitten we lekker op schema, volgens bepaalde leerkrachten is dat niet goed en moet ons werk ambitieuzer worden… Maar ik vind dat we lekker bezig zijn πŸ™‚
Logboek staat hier. En een peer2peer evaluatie van de groep staat hier, waar ik nog niet zo slecht ben πŸ™‚

Work in progress document dat even toont waar we zitten…

Ik heb aan de ene kant een bibliotheek geschreven dat de cijfers en rekenkundige tekens eenvoudig op een scherm kan tekenen. Dit kan je zelf ook downloaden hier, het enige dat ik vraag is even je e-mailadres zodat ik toch ietswat weet wie het allemaal heeft πŸ™‚ (dank aan tom voor kleine hulp en nick voor het vinden van het ontbrekende } )

En aan de andere kant ben ik bezig met dio4 aanspreekbaar te maken vanuit c… Daar heb ik al fameus wat aan liggen klooien, maar kheb nu een geweldige site gevonden, namelijk den deze! Ik maar proberen te programmeren terwijl je meer als 3/4 door de software van xilinx kan laten genereren… (dank aan wuts om me hier op te wijzen)

Geef een reactie

