Duurzaam Ondernemen

Vrije meningsuiting πŸ™‚
Dus ik mag deze kritiek zeggen zonder schrik te hebben voor mijn punten πŸ™‚
(Alhoewel, na deze posts gelezen te hebben…)

Ik ben over het algemeent zeer positief over mijn richting Elektronica-ICT, en ik ben zeker tevreden over de leerkrachten en de lessen zelf! Alleen zo af en toe is een dieptepuntje als er iets niet wilt werken met den xup of vroeger in’t lab elektronica ofzo…

Nu deze week hadden we een themaweek over “duurzaam ondernemen”. Een uiteenzetting van een aantal gastsprekers van allerlei boeiende bedrijven (electrabel, vik, ecover, etap, e.a.).
En eigenlijk feitelijk waren ze gewoon niet intressant… Behalve die mens van de VIK! Die was geniaal πŸ™‚ En die van ecover was ook nog wel schattig πŸ™‚
Ze hebben ons een week aant brainwashe geweest om economisch/ecologisch te werken… En ik denk dat ze in die opzet wel geslaagd zijn…
Nu had ik het na een halve dag ook wel door gehad…

Sommigen zeggen dat de voorstellingen iets “commercieel” hadden… Het is uiteraard wel vanzelfsprekend dat mensen van Elektrabel of Ecover hun eigen bedrijf een beetje in de kijker proberen te zetten… Hier heb ik persoonlijk echter absoluut geen probleem mee πŸ™‚ Dat maakte het geheel wel terug wat leuker!

Het toppunt van de week was de uitstap naar Brussel. Een expositie in den Tour&Taxi’s genaamd “Dit is onze aarde“.
We hebben begot 2 uur getreint om daar ter plekke maar een klein uurtje te zijn… En zo spannend was ze niet… (Toch niks nieuw bijgeleerd precies…)

Vrijdag laatste dag, presentaties πŸ™‚ Het idee was dat er een hoop groepen waren die dan mogelijkheden moesten aanhalen om de nabije omgeving duurzaam te maken πŸ™‚
Er waren enorm leuke voorstellen en ideeen! En dat maakte het wel leuk…
Een opmering @ Budts: ni vrage om laptop’s te sluiten!!!!

Ach, het was wel leuke week… Maar niet altijd even nuttig…

2 reacties
  1. I share your opinion πŸ˜‰ .
    Ik heb er zelf ook geen probleem mee als het geheel een beetje commerciΓ«ler overkomt, maar soms vond ik het meer reclame dan brainwashing πŸ˜€ , en eerlijk gezegd krijg ‘k al genoeg reclame in mijn strot geduwd … Dan werk ik liever aan project5 πŸ™‚ (hoewel ik het knoeien met VHDL deze week NIET miste)
    Ik was iig blij dat ik thuis met de schijterij zat toen jullie op die beurs rondwandelden ^^ , heb ik mijn tijd thuis verscheten ipv in Brussel.

    Anyway, presentaties op ’t eind waren wel leuk eigenlijk, zo beetje lekker zot origineel doen en dan te horen krijgen dat ze ’t over ’t algemeen goed vonden πŸ™‚ .

  2. Mitch zei:

    Volledig eens met u. Terug tijd voor “serieuze” dingen.

Geef een reactie

