Thunderbird – HTML Mail

Tegenwoordig kan je via mail ook gewoon html meesturen om een mail van een deftige opmaak te voorzien.
Zo ziet alles er toch net iets mooier uit eh 😉

Nu wou men vertrouwd mail client Thunderbird het niet versturen 😮

Ik had in dreamweaver een mooie stijl opgebouwd, ik kopieer deze naar Thunderbird en ik krijg men opmaak.
Dus so far, so good 🙂
Nu als ik deze verstuur wordt al men opmaak gewoon weggegooid 😮
Wat best wel voos is…

Dus ik op zoek naar het mankementje…

Wat rondgesurfd, geen enkele site weet me iets nuttig te vertellen…
Nu had misschien ook wel de meest marginale queries op google ingeypt maar swoit… 🙂

Ik dacht nog dat het te maken zou hebben met enigmail, een mail-encryptie tooltjen dat ik ooit heb geinstalleerd heb voor een opdracht voor school… En misschien had het daar wel met te maken, want dat past een aantal instellen aan…

Uiteindelijk was het dan toch een stom instellingsken in Thunderbird… Bij extra=>opties=>opstellen=>verzendopties… Daar staat zo mooi het instellingsken “tekstopmaak, als html/plain tekst” 🙂

Wat op plain stond…

Maar snel veranderd 🙂

thunderbird

Btw, met html in een reguliere mail kan je best veel doen 🙂
Volledige site opbouwen met html, css en wat dan ook 🙂
Je stuurt het door en je kan mooie dingen krijgen…
(div’s wouden niet werken precies 😮 )

4 reacties
  1. Lame, geen divs 😎 .
    ’t Is inderdaad wel mooi dat je HTML mails kan sturen, da’s een van de features die ik mis in Opera M2, gelukkig dat Opera 10 wel HTML is M2 gaat ondersteunen 🙂 .

  2. mendel129 zei:

    Hebbe die nu ookal ne mail client 😮

  3. Ma ja, die zit standaard ingebouwd in Opera, net zoals RSS reader, widgets, Mozila Weave equivalent en development tools 🙂 .
    It’s an all-in-one browser 😀

  4. mendel129 zei:

    Welke widgets gebruikt gij dan zoal? :-p

Geef een reactie

