Mobile Vikings

Vorig jaar ergens verscheen er ergens nieuws over een nieuwe gsm-provider in het belgische landschap, namelijk “Mobile Vikings“. De mannen achter MV zijn de mannen van “City Live”, een bende limburgers. En het achterliggende netwerk maakt gebruik van het bestaande Base-netwerk (MV is dus een virtuele mobiele operator) 😮

Swoit, ze hebben een prachtig concept: een herlaadkaart… En zoals bij zovelele operators tegenwoordig bestaat het concept erin om als ge 15€ per maand herlaad krijgde 1000 gratis smsjes… Maar MV gaat hier verder in en biedt zijn klanten eveneens 1gb gratis mobiel internet! All Right!! :mrgreen:
Op lange termijn zijn ze dan van plan om inkomste te genereren uit advertenties enzo. Beetje zoals blyk

Nu vorige maand ergens zijn ze begonnen met het uitdelen van SIM-kaarten… Dit gebeurt erg geleidelijk aan, omdat ze niet goed weten ofdat hun business-model wel haalbaar is op de belgische markt.

Maar vorige week was het dus mijn beurt om een simkaart te krijgen. Zelfs nog 4 dagen te vroeg! En dit MET staking van de post! :mrgreen: Chapeau! Goe gedaan manne! Een simkaart, 2 stickers en zo een badge verpakt in een mooi zwart doosje (foto’s komen op picasa…)
Dus ik ben lekker al een hele tijd aan genieten van internet op men gsm, waar ik maar wil (op de bus, in de trein, op het vliegtuig, op de fiets, wandelend, …) 😈

En voordat ik iedereen ga aanraden om deze operator te joinen ga ik het eerst zelf een beetje testen! 😀
Maar ik moet zegge dat na 4 dagen testen lijk het netwerk op zich me stabiel, de service ideaal, de kwaliteit me goed (maximaal edge, geen umts…)

Wiiii

“Mobile Vikings is a movement that fights for free internet on your mobile”!

Nog een paar krantenberichten: de standaard, iets van userbase, google.

En wat fotootjes @ picasa

8 reacties
  1. Woete zei:

    Hey, dankzij u code heb ik nu ook MV, heb ineens nummer overgedragen. Voorheen betaalde ik mij blauw aan internet bij mobistar. Helaas nu wel geen abonnement meer maar herlaadkaarten systeem. Klein euvel als ik aan de gratis 1024 MBen denk !
    Jammer van de edge, maar 3G is nu toch niet zo breed verspreid, op school in A’pen heb ik overal wifi. En google maps als gps bv. gebruiken gaat perfect via edge, youtube filmkes streamen of voip bellen gaat ook allemaal in St-job. de max ❗

  2. Haha, ik ben ook van st-job 😈
    Daarnet nog een leuk busritje op de 601 doorgebracht van antwerpe naar stjob al skypend 🙂
    Op da vlak is mobile vikings wel ideaal 8)
    Base heeft helemaal geen 3G eh, dus daar moet je ni naar zoeken 😉
    En nu persoonlijk vind ik EDGE met zen maximale 2mbps nog wel mooi 🙂 Kheb thuis op adsl maar maximaal 4… Dus om die snelheid mobiel te hebben, chapeau! 😀

  3. Gert zei:

    Eyla, ook ik heb sinds korte tijd Mobile vikings, en het bereik is wel ok 😉 Ik kan echter wel nog niet op het mobiele internet, maar ik heb wel al de 15 euro betaald en de juiste instellingen gekozen op mijn iphone. Moest iemand me hier alles in detail kunnen uitleggen, zou ik heel leuk vinden ;D

    Groetjes Gert

  4. Dag Gert!
    Welkom op men blog en bij mobile vikings 😉
    Qua instellingen zijn ze het allemaal eens op facebook “APN = web.be
    username = web
    paswoord = web”
    Dus het verbaasd me als je deze instellingen hebt en niet het mobiele web kunt gaan verkennen 😐
    Misschien eens een mailtje sturen naar den MV-helpdesk?
    Let me know 😉

  5. Gert zei:

    een screenshotje sturen zou sneller zijn denk ik 😉 Alvast bedankt.

    Hoe ik het op mijn iphone heb staan onder het menu netwerk:
    Schakel 3G in = Nee
    mobiel datanetwerk:
    “APN = web.be”
    “gebruikersnaam = web”
    “wachtwoord = web”

    Verder staat Dataroaming ook nog geactiveerd, en staat Wifi op dit moment uit

    Nogmaals bedankt om dit even na te gaan, het wachten op een antwoord van MV duurt me te lang 😛

    /Gert

  6. Nou, geen idee hoe je dat allemaal moet doen met nen iPhone, zit zelf gelukkig op Windows Mobile 8)
    Ik zal u eens vertellen wat ze doen op facebook.
    -) “Edge stond uit in bossprefs”? => Oplossing: BossPrefs opnieuw downloaden en EDGE weer aanzetten.
    -) “settings>general>network>cellular data network”
    Dusjah… Anders wachten of facebook account aanmaken 😉

  7. Gert zei:

    Haha idd, deze middag dacht ik eraan dat ik bossprefs had geinstalleerd 😉 Ik had daar Edge moeten aanzetten, en toen marcheerde het 😛 Stom foutje dus 😉

    Toch bedankt Mendel

    /Gert

Geef een reactie

