LaCie Internet Space – iBOOD

Een dikke maand geleden, ergens begin augustus, kwam ik weer met een probleem. Khad geen opslagruimte niet meer voor data 😕

Dus wou ik nog een schijfje erbij… Deze keer eens iets anders: geen interne harde schijf, geen externe usb-harde schijf maar een netwerk harde schijf! Men eerste NAS.

Ik wou de stijl van de Lacie Porsche-harde schijven behouden, want dan kon ik een torentje beginnen maken (bezit reeds 2 van dit soort schijven…)
So Lacie it would be :mrgreen:

Een beetje rondgekeken in de winkel, op zoek naar een netwerk schijf van lacie met een design dat op het design van porsche lijkt… De schijf die ik vond was, zoals de titel reeds aangeeft, de Internet Space.
Maar in de winkels (fnac, mediamarkt, saturn) varieerde deze prijs van 200 tot zelfs 220€. En dat was absoluut teveel van het goede… Dus iedere winkel buitengestapt met lege handen…

Twee dagen later keek ik op ibood… En raad eens :mrgreen:

http://www.ibood.com/nl/nl/product_specs/12476/LaCie_Internet_Space_1TB_Netwerk_Externe_harde_schijf/

KABOEM!!
Die schijf!!
Voor 100€ minder 😈

Onmiddellijk besteld en zien wat het gaf.

En toen begon de onzekerheid van ibood…

De betaling was vrijwel onmiddellijk voltooid, en dat gaf ibood ook aan.
Normaal versturen ze binnen de week.
Een week later had ik nog NIETS van ibood gehoord… Spannend!

Na 1.5 week kreeg ik een e-mail binnen met de melding dat het product een beetje vertraging heeft opgelopen (no shit…).

Na nog een week van onzekerheid, en zelfs opkomende stress dat ik men geld kwijt zou zijn, kreeg ik dan uiteindelijk een mail dat de schijf verzonden was… 😀

En jawel, een paar dagen later stopt er een busje van UPS voor onze deur met men pakje!

Ik pak het uit, sluit het aan, en toen een 2de vreemd punt…

Het ging weliswaar over de correcte harde schijf, een Lacie Internet Space van 1TB.
Maar nu blijkt die volledig “orange-branded” te zijn 😕 (de france telecomprovider die ooit ook in belgie zat, nu base)
Overal logootjes van Orange waar logootjes van Lacie zouden moeten staan.. En dit verhaal word bevestigd door google… En de branded versie is dan nog 50-60€ goedkoper als de retail lacie versie die ik in de winkels gezien heb…

FLAUW!

Bovenstaande heb ik toch even herzien, lees hier even nieuwe blogpost.

Achjah, het werkt zoals het hoort. Dus ofdat daar nu orange staat of lacie maakt mij niet uit 😉
En nu staat die schijf mooi data te delen in mijn netwerk 😎

Les van de dag: pas echt op met iBOOD…
Toen ik na de eerste week nog geen reactie kreeg op mijn bestelling ben ik beginnen rondsurfen: mensen die helemaal niets aankregen, mensen die gewoon los verkeerde producten aankregen, mensen die producten ter vervanging aankregen, mensen die 5 keer een product aankregen (en moesten betalen), …

1 reactie

Geef een reactie

