The nightmare called JAVA

“Java is een objectgeoriënteerde programmeertaal. Historisch gezien is Java een platformonafhankelijke taal die qua syntaxis grotendeels gebaseerd is op de (eveneens objectgeoriënteerde) programmeertaal C++. Java beschikt echter over een uitgebreidere klassenbibliotheek dan C++.” – Aldus Wikipedia.

Mijn ervaringen: rommel 😈
Majah, twas de situatie. Java kan iets heel mooi zijn, maar ge moet het kennen en ge moet het snappen. Ik ben van nature geen programmeur, mijn brein beschikt gewoon niet over de logica om if en while loopjes te schrijven :mrgreen: En als ge dat dan combineer met een framework gelijk Java, waarin zooooveel dingen al bestaan… Dan ziet ge tussen de bomen het bos niet meer 🙂

Anyway, we moesten een quizje maken. De quiz op zich was eigenlijk niet zo een probleem. En het opdelen in verschillende tiers was nog wel leuk, en de manier van programmeren eigenlijk ook nog wel. Al is het verschil met php wel enorm. Ik zou nu wel graag eens vergelijken met bijvoorbeeld aspx, maar soit, das voor als ik eens veel tijd heb :mrgreen:

Het grotere probleem zat hem echter in de andere voorwaarde: je moest gebruikers tegen elkaar in groepjes van 4 kunnen laten quizzen…
Nou, breek een klomp of iets groter, maar dat kan ik me niet inbeelden 😳

Collega’s hadden het over subscriber patterns, begeleiders over “mysterieuze beans” (waarmee ze message beans bedoelden?”, maarja… En dan? 😯 Hoe laat ge in java een proces continue draaien op nen AppServer? Damned…
I need a book! ♥

Kzal wel is zien ofdak men app ergens op google gehost krijg ofzo, dan kunt ge zelf quizzen! 😉

1 reactie
  1. 100% Javaholic ^^

    Al is op een java-forum die vraag gesteld ? =p . Sowiso dat er daar mensen zijn die da perfect weten :mrgreen:
    Mja, werken met JMS had idd wel gekunnen, mah da’s asynchroon, da’s flauw =p . Websockets ftw ❗

Geef een reactie

