TrafficBE deel 117

Nog een blogpost die al sinds januari klaarstaat. Kzal toch eens op “publish” drukken 😉

Na meer dan een jaar op het Belgische wegennet doorgebracht te hebben, toch eens een volledige blogpost 100% gezaag op het gespuis dat er op rondrijdt/-kruipt.

Als je geen zin hebt om dit te lezen, klik dan aub hier…

antwerpse-ring2

Dus…

Ik maak men in het algemeen nu niet zo vaak druk.
Maar als ik begin rond te rijden gebeurt het toch regelmatig…

Waar ik me het meest aan erger zijn mensen die op het linker baanvak blijven plakken… Jammer dat de Belgische autosnelwegen in het algemeen slechts 2 baanvakken hebben, maar ga aub op het rechter baanvak rijden als je maar 100 km/u rijdt… (ja, ook op foutief links rijden staan eigenlijk gewoon geldboetes!)

Verhaaltjes:

Vorige week zag ik iemand op het linker baanvak, en die besloot even naar het uiterst rechtse baanvak te manoeuvreren…
IN 1 BEWEGING!

Nog 1tje:

Ik zie in men achteruitkijkspiegel een autootje aan scheuren.
Bijgevolg schuif ik een baanvakje naar rechts, de Mercedes voor mij niet…
De gehaaste Opel Corsa in kwestie had duidelijk geen zin om achter die Mercedes te blijven hangen, en steekt hem langs rechts voorbij.
In plaats van tegen zijn absurde snelheid zijn weg te vervolgen, besluit ons Corsa’tje ineens om, zonder reden, eens goed op zijn rem te gaan staan…
Waardoor er dus sowieso allerlei doomscenario’s afspeelden in de bestuurder van de achterliggende Mercedes zijn hoofd…

Om het af te leren:

Iemand, op het linker baanvak, besluit om doodleuk de afrit te nemen. Zoek de fout…

Ik denk dat we allemaal wel van die verhaaltjes kennen 🙂
(Delen in comments mag altijd!)

20110301_autostrade

Wanneer komt de politiek eens af met het verplicht volgen van rijlessen?
Of misschien examens waar mensen ook effectief falen omdat ze slecht rijden en niet erdoor gelaten worden omdat ze via de rijschool binnenkomen?

Misschien (heel misschien) dat er dan “opeens” minder ongevallen zijn…

Ik heb niets tegen mensen die traag rijden, ook niet tegen mensen die te snel rijden, maar wel tegen mensen die dom en onverantwoord rondrijden zonder rekening te houden met hun omgeving…

Want dat laatste is toch waar het allemaal omdraait, niet?

210px-R2_BE.svg

En nog een laatste: Vlamingen moeten leren ritsen

Dus als ge zo ne schonen Smartsys auto tot op’t einde van een invoegstrook ziet rijde, doet dan ni zo belachelijk om te claxonneren en te staan zwaaien, maar laat mij der gewoon tusse…
Da heeft niks te make me het feit dak nen BMW heb, das officieel (zie url) optimalisatie van beschikbare oppervlakte…

1 reactie
  1. mendel129 zei:

    Comment van ne collega:

    Vermits ik geen facebook of twitter heb, bij deze toch een comment!

    Een BMW rijder met positieve “frustaties” 🙂

    “Ik heb niets tegen mensen die traag rijden, ook niet tegen mensen die te snel rijden, maar wel tegen mensen die dom en onverantwoord rondrijden zonder rekening te houden met hun omgeving…”

    Comment: Vlamingen… leer ritsen en vooral die pinkers gebruiken! (*)

    “Dus als ge zo ne schonen Smartsys auto tot op’t einde van een invoegstrook ziet rijde, doet dan ni zo belachelijk om te claxonneren en te staan zwaaien, maar laat mij der gewoon tusse…
    Da heeft niks te make me het feit dak nen BMW heb, das officieel (zie url) optimalisatie van beschikbare oppervlakte…”

    Comment; zie die jonge “snotaap” in zijne dikke BMW bedrijfswagen, kom laten we zwaaien en claxonneren(*)

    (*LOL)
    Grts,

Geef een reactie

