TV’s bij Belgische retailer-X

Eigenlijk een schandalig verhaal over concurrentievervalsing…

spot de beste tv!

spot de beste tv!

Neem nu de foto hier rechts. Een stukje van een demo-muur voor televisies.

Kies hier nu eens de de tv uit met mooiste beeld?

Waarschijnlijk zou je hier “rechtsboven” kiezen.
Goed gesatureerde kleuren, niet overbelicht gelijk de anderen, scherp, … Alles wat je moet hebben eigenlijk?

Wel, een verkoper heeft 30 min bezig geweest met ons dat model (LG) proberen te verkopen.
Het was ook gewoon het beste beeld dat er tussen stond.
“Kan niet beter, meest verkocht, super bouwkwaliteit, …”
Het typische verkooppraatje, je kent het wel…
Nu, het toeval wil dat we het grote broertje van die LG op kantoor hebben hangen.
En het beeld is misschien wel goed, ik vind die interface op niks trekken, die menustructuur, …

Ik wou een andere…
Een Sony 😎
De online reviews waren overal lovend.
Zwartwaarden, kleur, inputlag, software, interface, …
En als ik iets in men kop heb, mjah… πŸ˜€

Maar het verschil in beeldkwaliteit tussen die sony en die lg was echt vreselijk groot.
Die Sony was flauw, vaag, onscherp, overbelicht, … Gewoon slecht…

Dusjah, een vreemde situatie: Internet zegt dat die goed is, realiteit is totaal anders?

Anyway, we gaan naar een andere filliaal van dezelfde keten, zelfde scenario.
En we gaan zelfs naar nog een ander filliaal, nog eens hetzelfde scenario!

Intussen had ik nog eens het internet gecheckt, en nog steeds kwamen enkel positieve kwaliteiten van die tv’s naar boven.
Raaaaaar…

Bij de laatste winkel stond ik gewoon nog steeds te twijfelen welke ik nu zou pakken (en ik was effectief naar LG aan het neigen).
Gelukkig kan mijn liefste vriendinnetje nog een beetje out-of-the-box denken.
In het gebouw waar we in stonden bevat naast keten-X ook Krefel! Lucky us!

We snelden daar even binnen, gingen naar een heel gelijkaardige muur vol met TV-toestellen, en tot onze grote verbazing was dit een totaaaal ander beeld op diezelfde Sony. 😯

Dezelfde Panasonic, dezelfde LG, dezelfde Samsung en dezelfde Sony toestellen als bij X, maar gewoon naast elkaar. Zonder rare zaken, allemaal even scherp, allemaal mooie kleuren, allemaal zoals ze horen…
Dank aan Krefel om tenminste fair te spelen!

Doet X nu zo extreem aan vervalsing? Hun klanten zo “in’t zak proberen te zetten”?
Niet dat LG een slecht merk is, zeker niet, maar waarom profileren ze het als enige “goed” tv merk? Commissie? Omkoperij?…
Of zouden ze toch op andere vlak gelijk hebben, en hebben zoveel mensen toch problemen met Sony?
Slechts enkele personen weten het echte antwoord…

Dus heb ik toch maar Sony gekocht πŸ™‚
Bij Krefel

1 reactie
  1. Phillip zei:

    Tja, die zullen wel een extrat’je krijgen van LG per verkocht toestel. Ik vertrouw eerlijk gezegd toch geen verkopers, geef mij dan maar iets zoals tweakers waar ze met echte cijfers en metingen aantonen of een tv goed of slecht is πŸ™‚ . Vandaar mijn keuze voor Samsung ^^

Geef een reactie

